بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی [تیر ۱۴۰۱]

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2]
بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی [تیر ۱۴۰۱]اگر به‌‌دنبال گوشی هوشمند برای بازی می‌گردید، نیازی نیست حساب بانکی‌تان  را خالی کنید. در این مقاله، بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار ایران را در  بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

شاید تصور کنید با وجود بازی‌های باکیفیت برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی، چرا باید کسی سراغ بازی‌های موبایل برود؟ می‌خواهیم توجهتان را به آماری جالب جلب کنیم: در سال ۲۰۲۰، کل صنعت بازی‌های ویدئویی ۱۶۵ میلیارد دلار درآمد داشت که بیش از ۵۰ درصد از آن، یعنی ۸۵ میلیارد دلار، به بازی‌های موبایل و فقط ۳۳ میلیارد دلار به کنسول‌های بازی اختصاص می‌یافت. بازی‌های موبایل در‌مقایسه‌با کامپیوتر و کنسول‌های بازی رشد باورنکردنی و سریعی را تجربه می‌کنند؛ پس باید بازی‌های موبایل را جدی گرفت.

تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های هوشمند از دستگاهشان صرفاً به‌عنوان وسیله‌ای برای بازی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که تولیدکنندگان هم به آن واقف هستند. به‌همین‌دلیل، برخی از شرکت‌ها مثل ایسوس و لنوو و شیائومی گوشی‌هایی مخصوص گیمرهای موبایل تولید می‌کنند. چنین گوشی‌هایی معمولاً عملکرد قدرتمند، سیستم خنک‌کننده کارآمد و امکانات سخت‌افزاری به‌خصوصی را ارائه می‌دهند؛ اما درعوض گران‌تر هستند و همین موضوع باعث می‌شود از فهرست خرید بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل خارج شوند.

بهترین گوشی های گیمینگ بازی Arena of Valor

مشخصه‌های اصلی گوشی‌های گیمینگ

  • شارژدهی زیاد
  • بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند
  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت با نرخ نوسازی درخورتوجه
  • سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه برای پایداری عملکرد پردازنده
  • بهره‌مندی از نسخه‌های به‌روز سیستم‌‌‌‌عامل‌های موبایل
  • امکانات نرم‌افزاری ویژه‌ی بازی مثل محدودکردن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و قطع‌کردن اعلان پیام‌ها

درست مثل کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها که گرافیک در آن‌ها عامل تعیین‌کننده برای بازی محسوب می‌شود، در گوشی‌های هوشمند نیز تراشه حرف اول را برای اجرای بازی‌های موبایل می‌زند. به‌علاوه، برخی امکانات مثل نوع و نرخ نوسازی نمایشگر و بلندگوهای استریو می‌توانند عیار گیمینگ گوشی را مشخص کنند.

نرم‌افزار؛ سلاح پنهان گیمرها

هنگام خرید گوشی گیمینگ اکثر کاربران تمرکز و حساسیتشان را روی سخت‌افزار قوی قرار می‌دهند و تقریباً عناصر دیگر مثل نرم‌افزار را فراموش می‌کنند. باوجوداین، چند سالی می‌شود که سازندگان گوشی‌های هوشمند، خصوصاً دستگاه‌های اندرویدی، درکنار استفاده از بهترین سخت‌افزار ممکن، نیم‌نگاهی هم به عملکرد بهتر نرم‌افزار می‌اندازند. ازاین‌رو گوشی‌های هوشمند با گیم لانچرهای اختصاصی مختص هر شرکت عرضه می‌شوند.

درواقع، شرکت‌ها اسلحه‌ی مخفی خودشان را رو و به تجربه‌ی هرچه‌بهتر کاربر هنگام بازی‌کردن کمک می‌کنند. گیم لانچرها علاوه‌بر بهینه‌سازی دستگاه برای اجرای هرچه بهتر بازی‌ها، امکانات ویژه‌ی دیگری هم به‌همراه دارند؛ از‌جمله میان‌بر برای گرفتن اسکرین‌شات، ضبط ویدئو از صفحه‌ی بازی، بستن اعلانات و جلوگیری از لمس ناخواسته‌ی صفحه.

ویژگی‌های گیم لانچر سامسونگ و شیائومی و وان پلاس

سامسونگ در نسخه‌ی اختصاصی «گیم لانچر» خود علاوه‌بر تنظیم وضوح صفحه و فرمت ذخیره‌ی اسکرین‌شات، امکان سوئیچ بین سه حالت بهترین عملکرد و حالت متعادل و حالت بازی با محوریت مصرف بهینه‌ی باتری را دراختیار کاربر قرار داده است.

شیائومی با «گیم توربو» علاوه‌بر ارائه‌ی برخی امکانات مشابه گیم لانچر سامسونگ، ویژگی‌هایی نظیر اجرای هم‌زمان برنامه‌های تعیین‌شده در پنجره‌ای کوچک، جلوگیری از داغ‌شدن بیش‌از‌حد دستگاه، پاسخ به تماس‌های دریافتی در حالت اسپیکر یا هندزفری و امکان نمایش مقدار درگیری پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی هنگام اجرای انواع بازی‌ها را فراهم کرده است.

وان‌پلاس از رقبای زیرک خود عقب نمانده و «پرو گیمینگ مد» خود را راه انداخته است. این شرکت سه ویژگی اصلی گیم لانچر را قطع‌کردن اعلانات گوشی و جلوگیری از لمس ناخواسته و ضبط لحظات از‌دست‌رفته عنوان می‌کند که فقط مورد آخر نوآورانه و جذاب به‌نظر می‌رسد. «ریوایند رکوردیندگ» همواره ۳۰ ثانیه‌ی آخر بازی شما را بدون هیچ نگرانی ضبط می‌کند؛ پس اگر برای اشتراک‌گذاری لحظات طلایی بازی با دوستان خود فراموش کردید دکمه‌ی ضبط را بفشارید، گیم لانچر وان پلاس بسیار به کارتان خواهد آمد.

باید گفت که اپل استراتژی کاملاً متفاوتی دارد و به راه‌اندازی گیم لانچر برای آیفون‌ها نیازی نمی‌بیند. احتمالاً تیم کوک روی عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌هایش حساب زیادی باز کرده است که البته واقعاً نیز چنین است. به‌جز ناچ بالای نمایشگر و سرعت کم شارژ، گیمرهای آیفون دغدغه‌ی بزرگ دیگری ندارند.

سری گوشی‌های مخصوص بازی نیز علاوه‌بر حس گیمینگ و داشتن اکثر امکاناتی که پیش‌تر ذکر شد، به ویژگی‌های دیگری مانند سیستم خنک‌کننده‌ی سخت‌افزاری، دکمه‌ها و ماشه‌هایی مخصوص بازی، باتری حجیم و سرعت شارژ بسیار بیشتر از حد معمول مجهز شده‌اند.

در مقاله‌ی پیش‌ رو، قصد داریم فهرستی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. طبیعتاً با معرفی مدل‌های جدید و تغییرات قیمت گوشی در ایران، این مقاله هم به‌روز خواهد شد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۵ میلیون تومان

در سال‌های اخیر، شیائومی عملکرد بسیار خوبی در تولید گوشی‌های مناسب بازی از خود نشان داده و بازه‌ی قیمتی گوشی‌های گیمینگ را جابه‌جا کرده است. درحالی‌که برای خرید گوشی‌های مناسب گیمینگ سایر برندهای مهم مانند سامسونگ و اپل باید حداقل ۱۳ میلیون تومان هزینه کنید، با مبلغی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان می‌توانید گوشی مناسب بازی با برند شیائومی تهیه کنید.

بهترین گوشی های گیمینگ - ردمی نوت 10 اس | redmi Note 10s

ردمی نوت 10S شیائومی

«ردمی نوت 10 اس شیائومی» گوشی هوشمند خوش‌دست و سبک‌وزنی است که برای بازی‌کردن در محدوده‌ی قیمتی ۵ میلیون تومان می‌تواند مناسب باشد؛ چراکه تراشه‌ی میان‌رده و نسبتاً قوی مدیاتک هلیو G95 به‌مدد گرافیک خوبش می‌تواند ازپسِ اجرای بازی‌های مختلفی با تنظیمات گرافیکی حداقلی و بین ۴۰ تا ۵۰ FPS اجرا کند. نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ AMOLED، اسپیکرهای استریو و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع ۳۳ وات نیز در بهبود تجربه‌ی گیمینگ تأثیر مثبتی خواهند داشت.

در این بازه‌ی قیمتی، گوشی جدیدتر «پوکو M4 پرو شیائومی 5G» با تراشه‌ی ‌به‌روزتر و قدرت تقریباً یکسان با ردمی نوت 10s نیز وجود دارد؛ ولی 10s در اکثر بازی‌ها عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و به‌نظر می‌رسد هنوز تراشه‌ی Dimensity 810 با پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2 چندان برای بازی‌ها بهینه یا اصطلاحاً Optimize نشده است.

گفته می‌شود تراشه به‌کاررفته در پوکو M4 پرو ۵جی در بنچمارک‌های AnTuTu 9 و GeekBench 5 به‌ترتیب حدود ۱۰ و ۲۰ درصد عملکرد بهتری از هلیو G95 موجود در ردمی نوت 10s دارد؛ اما در بنچمارک‌هایی برپایه‌ی عملکرد گرافیکی مانند 3DMark، شرایط برعکس است.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۵٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - ردمی نوت 9تی | Redmi Note 9T 5G

ردمی نوت 9T شیائومی 5G

«ردمی نوت 9 تی شیائومی»، از ارزان‌ترین گوشی‌های 5G بازار‌، بیش از یک سال از زمان عرضه‌‌اش می‌گذرد؛ اما همچنان برای استفاده‌ی روزمره و گمینگ گزینه‌ی مناسبی در بین گوشی‌های اقتصادی خواهد بود. به‌لطف تراشه‌ی نسبتاً قدرتمند و هفت نانومتری Dimensity 800U، این گوشی شیائومی ازپسِ اجرای بازی پابجی موبایل با کیفیت مدیوم و حدود ۵۰ FPS برخواهد آمد.

اسپیکرهای نوت 9T استریو هستند و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن از شارژ سریع ۱۸ وات تغذیه می‌کند. شاید تنها ایراد این گوشی در رده‌ی قیمتی ۵/۵ میلیون تومان، نرم‌افزار قدیمی و نمایشگر ۶۰ هرتز LCD آن باشد که البته با‌‌‌توجه‌‌‌به قدرت گوشی عملاً نرخ نوسازی بیش از ۶۰ هرتز در بازی‌ها به‌ کارتان نخواهد آمد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۶ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - ردمی نوت 10 پرو | Redmi note 10 pro رنگ آبی

ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

تراشه‌ی کارآمد هشت نانومتری Snapdragon 732G درکنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در اجرای انواع بازی‌های سنگین «ردمی نوت 10 پرو شیائومی» را به‌خوبی همراهی خواهند کرد. این گوشی بازی‌های محبوبی مانند پابجی موبایل و کال آو دیوتی موبایل را با تنظیمات گرافیکی بسیار بالا و ۴۰ تا ۵۰ FPS اجرا می‌کند و اگر گرافیک را تا High یا مدیوم پایین بیاوریم، نرخ فریم افزایش و ثبات خوبی را تجربه خواهد کرد.

همچنین نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات از دیگر قابلیت‌های ردمی نوت 10 پرو هستند که این گوشی را علاوه‌بر بازی‌کردن، برای استفاده‌ی روزمره و عکاسی نیز به گزینه‌ی مناسبی تبدیل می‌کند. وجود اسپیکرهای استریو و جک هدفون و فرستنده‌ی مادون‌قرمز هم بر ارزش خرید این گوشی خواهد افزود.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۶٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی‌های گیمینگ | شیاسومی می ۱۰ تی لایت 5جی رنگ مشکی

می 10 تی لایت شیائومی 5G

«می 10 تی لایت شیائومی» با اینکه حدود ۲ سال از تاریخ معرفی‌اش می‌گذرد و گوشی چندان به‌روزی نیست، با داشتن تراشه‌ی Snapdragon 750G در بطن خود، یکی از بهترین گوشی‌های مناسب بازی در رده‌ی قیمتی ۶/۵ میلیون تومان است که توانایی اجرای بازی پابجی موبایل را با تنظیمات گرافیکی High و حدود ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز با وضوح FHD+، شش گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، اسپیکرهای استریو و باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۳۳ وات از دیگر ویژگی‌های می 10 تی لایت شیائومی هستند؛ البته این گوشی با اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار شده است و احتمالاً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری‌اش رو به‌ اتمام خواهد بود.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۷ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - ریلمی جی تی مستر ادیشن |‌ realme GT master Edition

ریلمی GT Master

«ریلمی GT مستر» بعد از افت‌وخیز قیمتی اخیر حالا در بازار موبایل ایران ارزش خرید خوبی پیدا کرده است. این گوشی ریلمی از همان تراشه‌ی گوشی‌های ارزنده‌ای مانند گلکسی A73 و A52s سامسونگ استفاده می‌کند و با قیمتی بسیار مناسب‌تر فروخته می‌شود.

با مبلغی حدود ۷ میلیون تومان می‌توان نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن‌ را تهیه کرد که به‌لطف وجود تراشه‌ی بهینه و پایدار Snapdragon 778G از‌پس اجرای انواع بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ‌فریم ثابت حدود ۶۰ برمی‌آید.

ریلمی جی تی مستر با داشتن نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ ۱۲۰ هرتز سوپر AMOLED و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات برای استفاده روزمره هم یکی از بهترین گزینه‌ها است.

انتخاب جایگزین: شیائومی 11 لایت 5G NE

بهترین گوشی گیمینگ | شیائومی ۱۱ لایت ۵جی ان ای - Xiaomi 11 lilte 5G NE رنگ آبی

اگر «شیائومی 11 لایت 5G NE» را کنار GT مستر ریلمی قرار دهیم، چه ازنظر ابعاد و چه ازنظر امکانات سخت‌افزاری تفاوت چندانی باهم نخواهند داشت. دلیل اینکه گوشی ریلمی انتخاب اول ما در فهرست بهترین گوشی‌های گیمینگ است، به عملکرد کمی بهتر و پایدارتر جی تی مستر در بازی‌ها باز می‌گردد.

نماینده‌ی شیائومی در این بازه‌ی قمیتی با ۱۵۸ گرم وزن، سبک‌تر از نماینده‌ی ریملی است؛ اما از نمایشگر بزرگ‌تر ۶/۵۵ اینچ ۹۰ هرتز AMOLED‌ بهره می‌برد. همچنین برای علاقه‌مندان به عکاسی با گوشی، دوربین اصلی و ماکرو شیائومی 11 لایت NE عملکرد بهتری از دوربین‌های مشابه در GT مستر خواهد داشت. تراشه و ظرفیت باتری (تقریبی) و عملکرد کلی این دو دستگاه نیز یکسان است.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۷٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ | پوکو F3

پوکو F3 شیائومی

با بودجه‌ای نزدیک به ۷/۵ میلیون تومان، می‌توانید گوشی‌هایی با تراشه‌ی پرچم‌دار تهیه کنید. «پوکو F3» ارزان‌ترین گوشی هوشمندی است که از Snapdragon 870 قدرت می‌گیرد؛ تراشه‌ای که از Snapdragon 865 Plus قدرتمندتر است. بدین‌ترتیب، پوکو F3 قدرت بیشتری درمقایسه‌با پرچم‌داران سالیان گذشته مثل شیائومی می 10 یا وان پلاس 8 دراختیارتان قرار می‌دهد.

قدرت پردازشی Snapdragon 870 به‌قدری است که می‌تواند اکثر بازی‌ها را با نرخ فریم پایدار و تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند. به‌لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پوکو F3 می‌توانید بازی‌هایی که از نرخ فریم‌های بیش از ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کنند، بدون محدودیت تجربه کنید؛ البته این گوشی هنوز پابجی موبایل را با نرخ‌ فریم ۹۰ نمی‌تواند اجرا کند که ظاهراً این قضیه به سازنده‌ی بازی بازمی‌گردد.

درحقیقت، پوکو F3 تمام انتظارات گیمرها از گوشی گیمینگ در بخش نمایشگر، تراشه و… را به‌خوبی برآورده می‌کند. البته بزرگ‌ترین ضعف گوشی پوکو را می‌توان دوربین‌های ناکارآمد و ضعیف دانست که البته برای گیمرهای موبایل اهمیت زیادی ندارد. به‌علاوه نبود جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و پشتیبانی‌نکردن از کارت حافظه‌ی جانبی نیز از دیگر ضعف‌های گوشی خوش‌قیمت پوکو F3 محسوب می‌شوند. قبل از خرید، حتماً بررسی پوکو F3 را در زومیت بخوانید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۸ میلیون تومان

شیائومی ۱۱ تی | Xiaomi 11T

شیائومی 11T

بهره‌مندی از تراشه‌ی ۶ نانومتری Dimensity 1200 با عملکرد گرافیکی پایدار به‌همراه نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و اسپیکرهای استریو و ‌شارژ سریع ۶۷ وات، می‌توانند یک گوشی هوشمند را به اولویت گیمرها تبدیل کنند. این گوشی توانایی اجرای بازی محبوب پابجی موبایل را با تنظیمات گرافیکی بالا و ۹۰ FPS دارد.

«شیائومی 11T» که با اندروید ۱۱ عرضه شده است، تا سه نسخه‌ی بعدی این سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد. با قیمتی حدود ۸ میلیون تومان می‌توان سراغ مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی این گوشی رفت.

در بازه‌ی قیمتی ۸ تا حدود ۱۲ میلیون تومان دستگاه گیمینگ قدرتمندتری از مدل‌های معرفی‌شده وجود ندارد؛ اما اگر بتوانید با نمایشگر کوچک و باتری ضعیف آیفون SE 2020‌ کنار بیایید، این گوشی اپل ازنظر قدرت عملکرد یک سروگردن از محصولات هم‌رده خود بالاتر می‌ایستد. گفتنی است که نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت آن با قیمت ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۲ میلیون تومان

شیائومی ۱۱تی پرو | Xiaomi 11T Pro

شیائومی 11T پرو

طبق روال پیشین، انتظار می‌رفت که نسل جدید گوشی‌های سری می T شیائومی نیز مانند دو نسل قبل گوشی‌هایی با قیمت اقتصادی و امکانات پرچم‌دار باشند. این عادت شیائومی حتی پس از حذف پیشوند می از سری گوشی‌های هوشمندش، همچنان پابرجا مانده است و اکنون نیز شاهد مجموعه‌ی بسیار خوبی از امکانات در شیائومی ۱۱تی پرو 5G هستیم.

11تی پرو با ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن، تراشه‌ی Snapdragon 888، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی، ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت درکنار شارژر ۱۲۰ وات داخل جعبه، می‌تواند بهترین گوشی برای گیمرها در بازه‌ی ۱۲ میلیون تومان باشد. اسپیکرهای استریوی هارمان کاردن و امکان دریافت به‌روزرسانی ۳ نسخه‌ی بعدی اندروید و دوربین‌های باکیفیت بر ارزش خرید شیائومی 11T پرو می‌افزاید.

نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی شیائومی 11تی پرو با قیمت حدود ۱۲ میلیون تومان در بازار موبایل فروخته می‌شود که می‌توان با کمی هزینه‌ی بیشتر سراغ نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم آن نیز بروید. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی گوشی شیائومی، «بررسی 11T پرو» را در زومیت مطالعه کنید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۳ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - ردمی K40 گیمینگ | Redmi K40 Gaming رنگ نقره‌ای

ردمی K40 گیمینگ شیائومی

ارزان‌ترین گوشی هوشمندی که برچسب گیمینگ را یدک می‌کشد، «ردمی K40 گیمینگ شیائومی» است که از ظاهر تا باطن آن برای گیمرها طراحی شده است. روی پنل پشتی این گوشی عبارت «در حال مبارزه» حک شده تا گیمینگ‌بودن آن از همین ابتدا علنی شود. تریگرهای بالاجهنده‌ی روی فریم گوشی نیز برای کنترل و تسلط بیشتر روی بازی طراحی شده است. تراشه‌ی قدرتمند مدیاتک Dimensity 1200 که پایداری مطلوبی نیز دارد، K40 گیمینگ را برای اجرای هر بازی سنگینی با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ فریم بیشتر از ۶۰ FPS آماده می‌کند.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتزی OLED و اسپیکرهای استریو JBL و باتری ۵۰۶۵ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات، تجربه‌ی گیمینگ را روی این گوشی بهبود می‌بخشند. این گوشی ردمی با ظرفیت‌های مختلفی از حدود ۱۰ تا ۱۳ میلیون تومان داخل بازار موجود است که پیشنهاد می‌شود با هزینه‌ی مبلغ ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان سراغ مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن بروید.

اگرچه این گوشی ازنظر قدرت پردازشی پایین‌تر از شیائومی 11 تی پرو قرار دارد، وجود ماشه‌های مخصوص بازی، سیستم خنک‌کننده بهتر، طراحی و شارژری با حس‌و‌حال گیمینگ شاید بتوانند مبنای خرید گیمرهای موبایل قرار بگیرند. همچنین، اگر غیر از بازی با گوشی خود عکاسی هم می‌کنید یا ظاهر گیمینگ گوشی با سن‌وسال شما سازگار نیست، پیشنهاد می‌شود سراغ شیائومی 11T پرو بروید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۴ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - شیائومی می 11i

شیائومی می 11i

مدل ساده‌شده از پرچم‌دار سری 11 شیائومی، یعنی «شیائومی می 11 آی»، با اینکه در بخش نمایشگر و دوربین نمی‌تواند با می 11 رقابت کند، از‌نظر قدرت پردازشی تفاوتی با آن ندارد. می 11 آی هم از تراشه‌ی Snapdragon 888 قدرت می‌گیرد که یکی از قدرتمندترین تراشه‌ها برای گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود؛ بنابراین با خرید می ۱۱ آی، تا چند سال آتی می‌توانید تمام بازی‌های موبایل را به روان‌ترین شکل ممکن اجرا کنید. بد نیست بدانید که می 11 آی از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ با دقت Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

همه‌ی مدل‌های می 11 آی از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کنند و با بودجه‌ای نزدیک به ۱۴ میلیون تومان، می‌توانید بهترین مدل آن را با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تهیه کنید. با توجه به امکانات و محدوده‌ی قیمتی می 11 آی، نمی‌توان ایراد اساسی به آن وارد کرد؛ اما می‌توان فریم پلاستیکی، نبود گواهی قوی ضدآب، نداشتن شارژ بی‌سیم، نبود جک ۳٫۵ میلی‌متری و عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌‌ی جانبی را به‌عنوان ضعف‌های می ۱۱ آی درنظر گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به بررسی می ۱۱ آی در زومیت مراجعه کنید. همچنین، اگر به‌دنبال کیفیت ساخت، طراحی و نمایشگر بهتر هستید و نمایشگر کوچک‌تر و تراشه‌ی کمی ضعیف‌تر برایتان چندان مهم نیست، پیشنهاد می‌شود سراغ خرید شیائومی 12x بروید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۶ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - پوکو اف ۴ جی تی | POCO F4 GT رنگ زرد

پوکو F4 GT شیائومی

«پوکو F4 جی تی» از جدیدترین گوشی‌های گیمینگ بازار است که ارزان‌ترین گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 نیز به‌حساب می‌آید. این تراشه‌ی بسیار قدرتمند کوالکام از فرایند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ بهره می‌برد و سنگین‌ترین بازی‌ها را به‌راحتی و با تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم بالا اجرا می‌کند؛ اما ‌مشکلاتی را درزمینه‌ی تولید گرمای بیش‌ازحد تجربه می‌کند.

پوکو با استفاده از نسخه‌ی سوم فناوری LiquidCool و تعبیه‌ی محفظه‌ی بخار دوگانه‌ای به بزرگی ۴۸۶۰ میلی‌مترمربع در داخل این گوشی، گرمای تولید‌شده‌ی تراشه زیرفشار را تا حد زیادی مدیریت می‌کند. نسخه‌‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پوکو f4 GT را می‌توان با قیمت حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان خرید.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED، ماشه‌های بالاجهنده‌ی مخصوص بازی، چهار اسپیکر استریو JBL و باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۲۰ وات از ویژگی‌های برجسته‌ی این گوشی شیائومی محسوب می‌شوند.

در بازه‌ی قیمتی حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان اگر با طراحی قدیمی، ابعاد کوچک و وضوح پایین نمایشگر و طول عمر بسیار کم باتری «آیفون SE 2022» کنار بیایید، نمی‌توان ازنظر عملکردی رقیبی برای این گوشی در نظر گرفت.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمنیگ - شیائومی ۱۲ | Xiaomi 12 رنگ بنفش

شیائومی 12

«شیائومی 12» که از همان سخت‌افزار پوکو اف 4 جی تی استفاده می‌کند، نرم‌افزار و دوربین و کیفیت ساخت بسیار بهتری از گوشی گیمینگ پوکو دارد و در ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتری ارائه شده است. البته شیائومی 12 برخی امکانات گیمینگ پوکو F4 جی‌تی را ندارد و با مبلغی درحدود ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌توان نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و با مبلغی در حدود ۲۱ میلیون تومان می‌توان نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم آن را تهیه کرد.

مقایسه قیمت شیائومی 12 در فروشگاه‌های مختلف

خرید اینترنتی شیائومی 12 (نسخه‌ ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه)


بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۳ میلیون تومان

بهترین گشوی های گیمنیگ - زد تی ای نوبیا رد مجیک ۶ آر | Nubia Red magic 6R ZTE رنگ آبی تیره

نوبیا رد مجیک 6R زد تی ای

«گوشی ZTE «نوبیا رد مجیک 6R» از تراشه‌ی سال گذشته Snapdragon 888 استفاده می‌کند؛ اما همچنان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بازی‌کردن است؛ چراکه علاوه‌بر داشتن مشخصه‌های گیمینگی مانند دکمه‌های حساس به فشار مخصوص بازی و سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته و رابط کاربری بهینه‌شده برای بازی، از تراشه‌ی قدرتمند و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد که ازپس اجرای طولانی‌مدت هر بازی سنگینی بدون افت زیاد فریم یا داغی بیش‌از‌حد برخواهد آمد.

گفتنی است که اختلاف عملکردی بین دو تراشه‌ی اخیر کوالکام Snapdragon 888 و Snapdragon 8 Gen1 چندان زیاد نیست که برتری فاحش و مطلقی را برای نسل جدید به‌همراه داشته باشد. گفتنی است بنچمارک 3D مارک اختلاف عملکردی نزدیک به دو برابر را نشان می‌دهد؛ ولی در گیگ‌بنچ 5 این اختلاف بسیار ناچیز است. همچنین Snapdragon 888 در حفظ عملکرد خود پایدارتر عمل می‌کند.

انتخاب جایگزین: وان پلاس 10R

بهترین گوشی گیمینگ | وان پلاس ۱۰ آر - OnePlus 10R رنگ سبز

اصلی‌ترین ویژگی «وان‌پلاس 10R» که آن‌ را به گوشی مناسبی برای بازی تبدیل می‌کند، وجود تراشه‌ی بحث‌برانگیز و قدرتمند Dimensity 8100 Max مدیاتک در بطن این دستگاه است. این تراشه مدیاتک شاید درظاهر از Snapdragon 8 Gen 1 ضعیف‌تر باشد؛ اما برخلاف تراشه‌ی اسنپدراگون عملکرد خوب خود را به‌شکل پایداری حفظ می‌کند.

نمایشگر ۶/۷ اینچ ۱۲۰ هرتز Fluid AMOLED، اسپیکرهای استریو، اندروید ۱۲ با پوسته‌ی OxygenOS 12.1 و وزن مناسب از دیگر ویژگی‌های 10R است. همچنین، این گوشی OnePlus با دو نوع باتری ۵۰۰۰ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و البته دو نوع شارژر ۸۰ و ۱۵۰ وات عرضه می‌شود که بسته به نوع بازار متغیر است.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - شیائومی ۱۲ پرو | Xiaomi 12 Pro رنگ سبز

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو از امکاناتی مانند نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ ۱۲۰ هرتز LTPO AMOLED، تراشه Snapdragon 8 نسل یک، ۸ یا ۱۲ گیگیابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع ۱۲۰ وات بهره می‌برد که این پرچم‌دار شیائومی را به گزینه‌ای مناسب برای گیمینگ تبدیل می‌کند.

همچنین این گوشی از کیفیت ساخت بسیار رضایت‌بخش و دوربین‌های باکیفیتی بهره می‌برد که علاوه‌بر بازی‌کردن، برای انواع کاربری‌های دیگر نیز انتخاب بسیار مناسبی است. قیمت گوشی شیائومی 12 در مدل مجهز به ۱۲ گیگیابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی حدود ۲۵ میلیون تومان است. برای آشنایی دقیق‌تر و بیشتر با این پرچم‌دار شیائومی، «بررسی شیائومی ۱۲ پرو» را مطالعه کنید.

خرید اینترنتی شیائومی 12 پرو (نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی)

انتخاب جایگزین: Legion Duel 2 لنوو

بهترین گوشی گیمینگ | لیجن دوئل ۲ لنوو - Lenovo Legion Duel 2 رنگ مشکی

«Legion Duel 2 لنوو» یکی از زیباترین طراحی‌ها را بین گوشی‌های گیمینگ دارد که لذت بازی‌کردن با دستگاهی قابل‌حمل را دوچندان می‌کند. نمایشگر بسیار بزرگ ۶/۹۲ اینچ ۱۴۴ هرتزی AMOLED، تراشه‌ی Snapdragon 888، باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و حداکثر سرعت شارژ ۹۰ وات (درصورت استفاده از دو درگاه ورودی شارژ) از امکانات اصلی این گوشی لنوو هستند.

همچنین، وجود اسپیکرهای استریو بسیار قدرتمند، دو فن خنک‌کننده، لبه‌های حساس به فشار و دوربین سلفی ۴۴ مگایپکسلی کشویی برای لایو استریم باکیفیت بازی را باید به ویژگی‌های مهم لیجن دوئل 2 اضافه کرد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - زد تی ای نوبیا رد مجیک ۷ | Nubia Red Magic 7 ZTE‌رنگ مشکی

نوبیا رد مجیک 7 زد تی ای

گوشی گیمینگ ZTE «نوبیا رد مجیک 7» جزو بهترین و برترین گوشی‌های گیمینگ است که از سیستم خنک‌کننده‌ی ترکیبی و فن داخلی برای کاهش حرارت تولید‌شده‌ی تراشه‌ی بسیار قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1 بهره می‌برد. طراحی و رنگ‌بندی جذاب، ۱۶ یا ۱۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، نمایشگر ۶٫۸ اینچ ۱۶۵ هرتز AMOLED و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۲۰ وات از امکانات سری هفتم جادوی سرخ چینی‌ها است.

انتخاب جایگزین: وان پلاس 10 پرو

بهترین گوشی های گیمینگ - وان پلاس ۱۰ پرو | OnePLus 10 Pro رنگ مشکی

وان‌پلاس با تجهیز پرچم‌دار خود به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 درکنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم این گوشی را مناسب هرگونه پردازش سنگین ازجمله‌ی بازی‌های متداول بین گیمرها کرده است. علاوه‌براین، دوربین‌های این گوشی یکی از بهترین تجربه‌های عکاسی و فیلم‌برداری را بین گوشی‌های هوشمند دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

نمایشگر ۶٫۷ اینچ ۱۲۰ هرتز LTPO2 AMOLED و اسپیکرهای استریو و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر سریع ۸۰ وات از دیگر امکانات «وان پلاس 10 پرو» است. قیمت گوشی وان پلاس 10 پرو در مدل مجهز به ۱۲ گیگیابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی حدود ۳۰ میلیون تومان است. ناگفته نماند برای خرید نسخه‌ی مجهز به حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی و رم یکسان باید مبلغی درحدود ۳۴ میلیون تومان هزینه کنید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - ایسوس راگ فون ۵ اس |‌ ASUS ROG Phone 5s رنگ سفید

ROG فون 5s ایسوس

اگر قصد دارید گوشی گیمینگ بخرید و برای این کار ۳۵ میلیون تومان کنار گذاشته‌اید، یکی از بهترین گوشی‌های سری گیمینگ ایسوس را پیشنهاد می‌کنیم. «ROG فون s5 ایسوس» از ویژگی‌های گیمینگی مانند داشتن پنل پشتی RGB، تریگرهای حساس به فشار مخصوص بازی، ساختار بهینه برای هدایت گرما با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما، باتری حجیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع ۶۵ وات، ۱۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 888 Plus گزینه‌ی ایدئالی برای بازی‌کردن محسوب می‌شود.

انتخاب جایگزین: گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5G

بهترین گوشی های گیمینیگ - گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ | Galaxy S22 Ultra Samsung رنگ برنز

سامسونگ به ساخت گوشی‌های گیمینگ چندان تمایلی نشان نمی‌دهد و این موضوع در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت نیز نمایان است؛ اما «S22 اولترا» هرچند از امکانات اضافی گوشی‌های گیمینگ بی‌بهره است، با اتکا به تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1، نمایشگر بسیار باکیفیت و بزرگ و سریع، میزان کافی رم و باتری قدرتمند عملکرد بسیار خوبی در بازی‌ها از خود به‌نمایش می‌گذارد.

همچنین داشتن یکی از بهترین ترکیب دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند، قلم استایلوس با تأخیر بسیار کم و کیفیت ساخت عالی از قابلیت‌های دیگر این گوشی سامسونگ است. برای آشنایی کامل با این پرچم‌دار جذاب، پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله‌ی «بررسی گلکسی S22 اولترا سامسونگ» را مطالعه کنید.


بهترین گوشی گیمینگ بالای ۴۰ میلیون تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس | iPhone 13 Pro Max

آیفون 13 پرو مکس اپل

بهترین گوشی سال ۲۰۲۱ اپل می‌تواند بهترین انتخاب گیمرهای موبایل نیز باشد. با ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۶٫۷ اینچ سوپر Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10، رزولوشن ۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، تراشه‌ی ۵ نانومتری A15 بایونیک اپل، پردازنده‌ی گرافیکی ۵ هسته‌ای اپل، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۰ وات، می‌تواند رضایت اکثر گیمرها را جلب کند. برای آشنایی بیشتر با قدرت سخت‌افزاری و عملکرد آیفون ۱۳ پرو مکس اپل، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی نقد و بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس را مطالعه کنید.

گفتنی است هیچ‌کدام از مشکلات رایج در بین گوشی‌های اندرویدی مثل افت عملکرد پس از استفاده‌ی طولانی‌مدت یا محدودیت در به‌روزرسانی سیستم‌عامل در آیفون 13 پرو مکس وجود ندارد.

از بحث بازی که بگذریم، آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین گوشی‌های ساخته‌شده تا‌به‌امروز برای عکاسی و فیلم‌برداری هم به‌حساب می‌آید؛ البته اگر این گوشی سرعت شارژ سریع‌تری داشت و با شارژر داخل جعبه عرضه می‌شد، قطعاً «بی‌عیب‌و‌نقص» صفت بسیار برازنده‌ای برایش به‌حساب می‌آمد.


انتخاب جایگزین: گلکسی زد فولد ۳

گلکسی زد فولد ۳ | Galaxy Z Fold 3

گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

باید بگوییم اگر مشکل مالی ندارید و دنبال خاص‌ترین و درعین‌حال یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار هستید، انتخاب شما می‌تواند «گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ» باشد. گوشی تاشو کره‌ای‌ها با نمایشگر بسیار بزرگ ۷٫۶ اینچ داینامیک AMOLED 2X تجربه‌ای شگفت‌انگیز از بازی روی دستگاهی تبلت مانند را برای کاربران فراهم می‌کند.

همچنین تراشه‌ی ۵ نانومتری Snapdragon 888، دوازده گیگابایت حافظه‌ی رم ،۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی، اسپکیرهای استریوی تنظیم‌شده به‌وسیله‌ی AKG و باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی گوشی تاشدنی سامسونگ هستند که آن‌ را به گزینه‌ای مناسب برای هرگونه کاربری، ازجمله‌ی گیمینگ تبدیل می‌کنند.


به‌نظر شما بهترین گوشی گیمینگ در ایران کدام است و جای چه مدلی را در این فهرست خالی می‌بینید؟

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی گیمینگ 2022 کدام است؟

بهترین گوشی گیمینگ 2022 ایسوس نوبیا رد مجیک 7 زد تی ای است که از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، هجده گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری حجیم ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی استفاده می‌کند.

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی کدام مدل‌ها هستند؟

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی سری بلک شارک هستند. امسال مدل بلک شارک 5 پرو معرفی شد که از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 در کنار امکانات جذاب مخصوص گیمرهای موبایل بهره می‌برد.

بهترین گوشی گیمینگ ایسوس کدام است؟

بهترین گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 5 است. این سری هم در چند مدل معرفی شد که بهترین مدل آن ROG Phone 5 Ultimate نام دارد و به ۱۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

گوشی پوکو F3 را می‌توانیم بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان بدانیم. بارزترین ویژگی پوکو F3 تراشه‌ی Snapdragon 870 است که از‌نظر قدرت پردازشی، آن را چند پله بالاتر از مدل‌های هم‌قیمتش قرار می‌دهد. شیائومی 11t نیز در رده‌ی قیمت ارزان‌تر از ۱۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد و با اتکا به تراشه‌ی قدرتمندش پابجی موبایل را با تنظیمات گرافیک بالا و نرخ فریم ۹۰ FPS می‌تواند اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *